Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
1, Üzemeltetői adatok ismertetése
2, Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása, és a kínált termékek kategória besorolása
3, Rendelési információk ismertetése
4, Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
5, Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
6, Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
7, Online dokumentumok
8, Az elállási jog ismertetése, és gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
9, Adatkezelési információk, és egyéb rendelkezések
10, Panaszkezelés módja - vitarendezés lehetőségei, értékesítés utáni ügyfélszolgálat


1, Üzemeltetői adatok
Cégszerű elnevezés: NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft.
Adószám: 25038624-2-15
Székhely: 4300 Nyírbátor, Bajcsy-Zs. út 82.
Cg.: 15-09-082230
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Nyíregyázi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
A kapcsolattartó személy neve: Kovács Zsolt
Elektronikus elérhetőség: nyirbutor@gmail.com
Telefonos elérhetőség: +36-30-3-922-143

2, Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása, és a kínált termékek kategória besorolása
A Webáruházban jó minőségű bútorokat talál, melyek neves hazai, és külföldi gyártók termékei.
Termékpalettánk felöleli az alábbi termékcsoportokat:
- nappali szekrénysorok
- hálószoba garnitúrák
- franciaágyak, ágykeretek, matracok
- kiegészítő kisbútorok (komódok, TV-állványok, éjjeliszekrények stb..)
- író – és számítógépasztalok, forgószékek
- ülőgarnitúrák
- sarok ülőgarnitúrák
- konyhablokkok, és elemes konyhabútorok
- bútor kiegészítők (fogók, lábak, vízzárók, konyhai akasztók – vasalatok, stb…)
Vállaljuk továbbá a megrendelt termékek szállítását, szerződött partnereink, vagy saját kocsink segítségével.
A termék melletti ár ÁFÁ-s számlás ár, és csak akkor válik véglegessé, ha azt a Webáruház a megrendelését követően visszaigazolja. A visszaigazolás egy telefonos egyeztetés után történik meg, mely után egy email-es üzenetben a telefonos megbeszélésnek megfelelően módosított rendelést visszaigazoljuk, és jelezzük, hogy a rendelés függőben lévő rendelésből, feldolgozott rendelés státuszba lép át. Az ár nem minden esetben tartalmazza a házhoz szállítás díját, és csak online vásárlás esetén érvényes. Az üzletben, személyes vásárláskor a Webáruház árai nem érvényesek! Személyes vásárlás esetén az üzletben feltüntetett árak érvényesek! Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3, Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül nem lehetséges, de lehetősége van a kosár tartalmának összeállítása után is regisztrálnia, de praktikus lehet akár előre regisztrálnia is.
Miután leadta rendelését munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de maximum 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot telefonon. Tájékoztatja a rendelés várható átfutási idejéről, szállításról. (Ha többszöri próbálkozásra sem érjük el Önt, akkor e-mail-es értesítést küldünk a kapcsolatfelvételről.) Ebben a státuszban még bármin lehet módosítani a rendelésben. Ha a telefonos egyeztetés alapján minden kérdéses pontot sikerül megbeszélni, akkor a megbeszéltek alapján visszaigazolásra kerül a rendelés email-ben is. Ezzel rendelése átkerül a "Függőben lévő rendelés" státuszból a "Feldolgozott rendelés" státuszba. A visszaigazolás pillanatában a Vásárló, és Webáruház között kötött szerződés az Álltalános Szerződési feltételeknek megfelelően érvénybe lép.
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 08:00 - 17:00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Átlagos teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 7 - 30 munkanapon belül. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A kárpitos bútoroknál a termékek jellegéből adódóan kisebb + - 5 cm méreteltérés lehetséges. A képeken megjelenő színek nagy mértékben függenek az Ön számítógépének és monitorjának beállításaitól, így nem tekinthetők teljesen valósághűnek. Különböző gyártóknál készült termékek színei, a névegyezés ellenére eltérhetnek. Ha biztos szeretne lenni benne, hogy teljesen megegyezőek-e a színek több terméknél, úgy kérjen információt tőlünk, mert az ilyen eltérésekért nem vállalunk felelőséget. A gyártók minden termék tekintetében fenntartják a funkció és a megjelenés változásával nem járó műszaki változtatás előzetes bejelentés nélküli változtatásának jogát. Az ilyen jellegű változtatás nem minősül szerződésszegésnek a WEBÁRUHÁZ részéről. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő
kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére. A Webáruház és Vásárló közötti szerződés a Vásárló által elektronikus úton leadott megrendeléssel, és annak a Webáruház általi telefonos, majd e-mailen történő visszaigazolásával jön létre, melyben Webáruház a Vásárlót tájékoztatja szerződés létrejöttéről, a fizetési módról, illetve a várható szállítás idejéről. A vissza igazolás egy telefonos egyeztetés után történik meg, mely után egy email-es üzenetben a telefonos megbeszélésnek megfelelően módosított rendelést visszaigazoljuk, és jelezzük, hogy a rendelés függőben lévő rendelésből, feldolgozott rendelés státuszba lép át. A szerződés, a visszaigazoló email Vásárlóhoz történő megérkezésekor jön létre. A regisztrációs lap téves vagy hibás kitöltéséért, és az ebből származó téves teljesítésért a Webáruház semmilyen formában nem vállal felelősséget. Téves regisztrációból eredő, téves címre való kiszállítás díját vevő köteles a Webáruháznak megfizetni. A Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses, vagy értelmezhetetlen, és a vevő nem kapott rendelés-visszaigazolást ezen okból, az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse. Az árváltoztatás jogát a megrendelés visszaigazolásáig a Webáruház fenntartja. A Vásárló kötelezően elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket a rendelés leadásával.
Rendelés menete
Amennyiben megtalálta a Vásárló a számára megfelelő terméket, akkor a rendelés menete a következőképpen fog kinézni:
Ki kell választania a termékopciókat a legördülő menüből (színek, szállítási mód, mennyiség, stb.), mert csak ezek kiválasztása után tudja megkezdeni a termék megrendelését. A termék melletti ár ÁFÁ-s számlás ár, és csak akkor válik véglegessé, ha azt a Webáruház a megrendelését követően visszaigazolja. (A kiválasztott bútor végleges ára az az ár, amely a megrendelés visszaigazolásában megadásra kerül.)Ezek kiválasztása után a „Kosárba” gomb megnyomásával felugrik a Kosár tartalma ablak, ami a rendelés megerősítésére szolgál. Itt tudja módosítani a mennyiséget. Amennyiben tovább kíván lépni, itt a „Rendelés elküldése” gombra kell kattintania. Ezzel bekerült a termék a Vásárló kosarába. A most látható képernyőn a kosara tartalmát látja. Itt a bal oldali gombbal „Vásárlás folytatása”, lehetősége van további termékeket a kosárba helyezni, míg a jobb oldali „Megrendelés elküldése” gombbal, továbblépni a vásárlás véglegesítésének irányába. A következő lapon a Vásárló adatait kell értelemszerűen kitölteni, majd a „Regisztráció” gombra kattintva, egy összesítő oldalra kerül, ahol még utoljára ellenőrizheti, hogy minden adatot jól adott-e meg, és a választott termék is az igényeinek megfelelő. Az oldal alján még írhat számunkra olyan információt, megjegyzést, amire eddig nem volt lehetősége. Ha mindent megfelelőnek talált, akkor a „Megrendelés” gomb megnyomásával rendelése eljut hozzánk, és hamarosan megkezdjük a feldolgozást. A rendelés során megadott adatokról, automatikusan küldünk e-mail-ben a Vásárlónak is egy példányt. Ezek után munkatársunk minél hamarabb, de legkésőbb 2 munkanapon belül felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot telefonon, vagy e-mailben, és tájékoztatja a Vásárlót a rendeléssel kapcsolatos információkról, várható gyártási, és szállítási időről. A beérkezett megrendelését telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!
Hibásan leadott, vagy teljesített megrendelések alkalmával szükséges teendők, korrigálási lehetőségek:
Tévesen leadott rendelések díjtalanul módosíthatóak, a rendelés leadását követő 24 órán belül, vagy azon túl is, amíg rendszerünk nem dolgozta fel rendelését. A már teljesített hibás rendelést, a lehető leggyorsabb igyekszünk cserélni, ha az a mi hibánkból történt. Amennyiben a Vásárló tévedett, úgy is megpróbáljuk megkeresni a legjobb megoldást, de valószínű, hogy ez plusz költséggel fog járni a Vásárló számára.
A megrendelt termék / szolgáltatás kifizetésének, lehetőségeinek ismertetése:
Fizetési lehetőségek:
- készpénzes fizetés az üzletben
- banki átutalás (Az utalás elindítása előtt kérem várja meg a telefonos visszaigazolást.)
- postai rózsaszín csekk
- utánvétes fizetés (előleg fizetése bizonyos termékeknél kötött)
Tárolási, raktározási költségek: Alap esetben nem számolunk termékeinkre raktározási költséget. Tárolási, raktározási költség felmerülése esetén mindig időben tájékoztatjuk a vásárlót. Abban az esetben, ha vásárló nem jelezte írásban, visszakereshető módon, hogy a termékre mikor van szüksége, a termék már több mint 30 naptári napon túl áll szállításra készen raktárunkban, és a második szállítási megkeresésre sem tudja fogadni az általa rendelt terméket, a raktározott árura raktározási költség kerül felszámolásra vásárló részére, mely a raktározott áruk vételárának 10%-a minden hónapban. Nem egész hónap esetén részarányosan kerül számlázásra a díj. Amennyiben vásárló visszamondja a rendelését, és a teljes raktározási idő meghaladta a 45 naptári napot, úgy vásárló elfogadja, hogy számára a teljes raktározási költség ki lesz számlázva, és ezt a költséget viselnie kell.

4, Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, garancia levelet, és az elállási jog ismertetését e-mailben küldjük a megadott e-mail címre. Hibás e-mail cím megadásáért a felelőséget nem vállaljuk. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson, termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szállítási határidő átlagosan 1 – 5 hét.
Az ettől eltérő szállítási határidőket is külön jelezzük a megrendelés feldolgozása előtt, telefonon, vagy írásban, mivel vannak partnereink ahonnan 6-8 hét a beérkezési idő. A szerződés Magyarország területére vonatkozik, így szállítási, és számlázási címeket csakis Magyarország területén fogadunk el. A megrendelt bútor szállítási határidejének módosítási jogát fenntartjuk. A gyártók, és a nagykereskedelmi partnerek által megadott gyártási idő esetleges be nem tartásáért felelőséget nem vállalunk. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!
Szállítás:
A szállítási díj minden terméknél külön tételt képez, és egy lenyitható opcióban megtalálható a termék adatlapján. Innen tudja kiválasztani a Vásárló leginkább megfelelő szállítási módot, vagy átvételi lehetőséget. Mivel a bútorok kiszállítása normál postai úton nem szállíthatóak, így szerződött partnereink, vagy saját gépkocsink fogja szállítani. Ezek a szállítások túrajárat szerint közlekednek, így a pontos idő nehezen behatárolható a forgalmi viszonyok, és egy-egy helyen eltöltött idő függvényében. Ennek kiküszöbölése érdekében, a rendelés leadása után minél hamarabb, de legkésőbb 2 munkanapon belül felvesszük a Vásárlóval a kapcsolatot, és tájékoztatjuk, hogy a terméknek mennyi a várható gyártási ideje, vagy van- e készleten, és ennek tükrében mikorra várható a szállítás. Ha ez a Vásárlónak megfelel, akkor a szállítás előtt pár nappal még történik egy egyeztetés, hogy a Vásárló is pontosan fel tudjon készülni az áru fogadására, és elő tudja készíteni annak helyét, hogy a szállító kolléga a termék biztonságos átadása után indulhasson a következő címre. A szállító kollégák a házig szállítanak, és további anyagmozgatásra nem kötelezhetőek. Ha szüksége van a bútorok behordásához segítségre, azt előre jelezze nekünk, és ha lehetőség van rá akkor külön díj ellenében biztosítunk segítséget. A Vásárlónak a rendelés előtt el kell döntenie, hogy a kiválasztott terméket be lehet-e vinni a házba. Ehhez segítséget nyújtanak a termék adatlapján lévő méretek, de kérdéses pont esetén elérhetőségeinken is felvilágosítást kaphat ezzel kapcsolatban, Olyan probléma esetén mikor a termék nem szállítható be a házba, az oda-vissza szállítás költségét a vásárló köteles fizetni.

5, Felhívás csomagok átvételével kapcsolatban
Termék átvétele:
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani. Az átadás-átvétel feltétele, hogy a Vásárló a vételárhátralékot – vagy az üzletben személyesen, vagy házhoz szállítás esetén az átadás-átvétel előtt - maradéktalanul megfizette. Amennyiben az 5 munkanapos határidő eredménytelenül telik és a Vásárló a bútort nem veszi át, és nem fizeti ki, úgy a Webáruház jogosult a szerződéstől elállni és a bútort értékesíteni, illetve a befizetett foglalót megtartani. A termék sérülésmentességéről mi is, és partnereink is maximálisan gondoskodunk. Szállítás előtt minden terméket szemrevételezünk! A termék megérkezésekor kérjük a Vásárló is szemrevételezze, hogy a választott bútort kapta-e meg
sérülésmentesen, és hiánytalanul. Csomagolás esetén a szállító jelenlétében bontsa fel a csomagot, és győződjenek meg a sérülésmentességről, az áru mennyiségét és minőségét tételesen köteles ellenőrizni. Vásárló az Eladó által kiállított számlán, a szállítólevélen vagy külön

átvételi elismervényen aláírásával igazolja, hogy az árut hiánytalan mennyiségben és

megfelelő minőségben átvette, amennyiben ezzel ellentétes kifejezett kifogás nincsen a

dokumentumon. Az áru kifogás nélküli átvétele után Eladó utólagosan szállítási

sérülésekből adódó reklamációt nem fogad el. Amennyiben mégis sérülést talál, úgy a szállító jelenlétében vegyen fel jegyzőkönyvet. Ezen teendők elmulasztása esetén, utólagos, jegyzőkönyv nélküli, fizikai sérülésre, vagy hiányos teljesítésre vonatkozó reklamációt, nem áll módunkban elfogadni. A szerződés mindenképpen teljesítettnek minősül, amennyiben a Vásárló a bútort átvette. Vevő köteles megfelelő személyt biztosítania az áru átvételére. Az áru

átvételére megjelent személy köteles az Eladónak igazolnia az áru átvételére való

jogosultságát. Felek e körben rögzítik, hogy amennyiben a számlán, a szállítólevélen

vagy külön átvételi elismervényen az átvétel igazolásánál a Vásárló vagy meghatalmazottja aláírása

elhelyezésre kerül, úgy az árukat a Vásárló részére leszállítottnak tekintik.
A Vásárló a Webáruház telephelyéről, a raktárából is elszállíthatja a bútort. Ebben az esetben a bútor szállításához szükséges sérülésmentes csomagolásáról a Vásárló köteles gondoskodni, és ha a Vásárló maga gondoskodik a bútor elszállításáról, a szállítás során keletkezett károkért a Webáruház semmilyen felelősséget nem vállal.
Kárveszély:
A bútor átadásával, vagy a meghatározott átvételi határidő eredménytelen elteltével egyidejűleg, a kárveszély a Vevőre száll át.
Házhoz szállítás díjszabása:
Adott termék házhoz szállítási díja minden esetben fel van tüntetve a termék mellett, melyet ki kell választania a termék megrendeléséhez. Ez termékenként változó, a bútor jellege, mérete, súlya, csomagolása függvényében.

6, Garancia
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év, de legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.


- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés/19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
alapján a NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. jótállásra köteles.

- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

- Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Termékekre a termékre vonatkozó bruttó eladási egységár alapján kerül megállapításra 12, 24, 36 hónap garancia/szavatosság. Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terhelheti, amennyiben az ide vonatkozó jogszabályok másként nem rendelkezik. A meghibásodott terméket közvetlenül Webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A tartós fogyasztási cikkekről szóló rendelet csak fogyasztó és vállalkozás között létrejött szerződéseknél írja elő a kötelező jótállást, így a vállalkozás nem vállal jótállást, ha cégként vásárolja meg a terméket, tehát számlázási adatoknak céges adatokat ad meg. Ebben az esetben a törvény által előírt kellékszavatosságot vállalunk.
A fogyasztót a jótállás alapján megillető jogok:

Jótállási jogok

 

A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.

 

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

Érvényesítési határidő

 

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

 

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A könnyebb átláthatóság kedvéért a jótállási jegyet minden esetben e-mailben küldjünk, melyen feltüntetésre kerül a termék bruttó egységára is, így több termék vásárlása esetén átláthatóan nyomon követhető a jótállási idők alakulása.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

 

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

 

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

 

Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

 

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

 

ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy

amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy

amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

 

az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy

a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy

a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy

amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

Kivételek

 

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

 

Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

 

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

 

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

 

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

 

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

 

Három munkanapon belüli csereigény

 

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

 

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

 

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A szavatosság, illetve a jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek arra vezethetők vissza, hogy
- a bútort nem rendeltetésszerűen használták
- nem tartották be a bútor kezelési, használati, illetve karbantartási utasítását stb…
- a bútort átalakították, megváltoztatták
- valamely alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy
- a vevő nem tett eleget kárenyhítési kötelezettségének.
Bőr, és bőrhatású szövetek kezelése:
Szeretnénk felhívni minden kedves partnerünk figyelmét arra, hogy amennyiben textilbőr huzattal vásárol ülőgarnitúrát, vagy bármilyen egyéb terméket (pl: forgószék, fotel), abban az esetben kérjük, hogy csak és kizárólag nedves pamut kendővel vagy az általunk ajánlott és tesztelt Stoffinet márka néven futó textilbőr ápoló kárpittisztító spray-el kell a bútort kezelni. A megfelelő kezelés, és karbantartás hiánya miatt bekövetkezett károsodásra nem terjed ki a jótállás, és szavatoság.
Fontos hogy a bútort megfelelő bőrápolóval kezeljék, nem pedig különböző vegyi anyagokkal, mint pl.:nedves törlő, popsi törlő, ablaktisztító, szappanos víz stb. ami SZIGORÚAN TILOS.
Jótállási, vagy szavatossági igényét kérjük lehetőség szerint, elsősorban írásban, vagy telefonon bejelenteni. A fogyasztók a hiba felfedezése után minél hamarabb kötelesek érvényesíteni szavatossági igényeiket, illetve ha menthető okból erre nem képesek, legfeljebb két hónapon belül. A bejelentésnek tartalmaznia kell a Vásárló nevét, címét, telefonszámát, e-mail címet, és a hiba pontos leírását. Kollégánk a lehető legrövidebb időn belül felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot.

 

  1. Online dokumentumok
    A Webáruház a jótállási jegyet, számlát, és egyéb dukumentumokat online küld meg a vásárló részére, a rendelés folyamán megadott e-mail címre. A tévesen megadott e-mail cím miatt nem kapott dokumentumokért felelősséget a Webáruház nem vállal. A vásárló által jelzett hiba javítása után, a jó e-mail címre ismételten küldjük a rendeléshez kapott dokumentumokat. A számlán a termék vételára, és a szállítási költség külön kerül feltüntetésre saját kocsink szállítása esetén. Amennyiben a szállítást szerződött partnerünk végzi, abban az esetben külön számla kerül kiállításra a termékről, melyet a Webáruház állít ki, és egy külön számla kerül kiállításra a szállítási költségről, melyet a szállító cég állít ki. A végösszeg ebben az esetben is a rendeléskor visszaigazolt végösszeg. A webáruházban ingyenes szállítással feltüntetett termékek rendelése esetében is előfordul, hogy ha a szállítást szerződött partnerünk végzi, abban az esetben külön számla kerül kiállításra a termékről, melyet a Webáruház állít ki, és egy külön számla kerül kiállításra a szállítási költségről, melyet a szállító cég állít ki. A végösszeg ebben az esetben is a rendeléskor visszaigazolt végösszeg.
    A számla online megküldéséig az emailben küldött rendelési visszaigazolások szolgálnak az áru eredetének igazolására.

 

  1. Elállás joga, és gyakorlásának menete
    Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
    Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”.
    Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft, 4300 Nyírbátor, Bajcsy-Zs. út 82. Tel: +36-30-3-922-143, e-mail:nyirbutor@gmail.com. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, melyet ezen szerződés "8. Elállás joga, és gyakorlásának menete" pontjának végén talál.
    Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
    Az elállás/felmondás joghatásai
    Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
    módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
    Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
    A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
    Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
    Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
    Visszaszállítás esetén a Webáruház semmilyen felelőséget nem vállal az átvétel lezárultáig keletkezett károkért. Kérjük visszaszállítás esetén egyeztessen időpontot elérhetőségeink valamelyikén. (Pl.: nyitott kisteherautóval szállítanak vissza terméket, és más előre egyeztetett időpontra érkező gépjármű miatt várakozni kell, és egy gyorsan kialakuló vihar miatt elázik a visszaszállított termék. Vagy a termék lepakolása közben keletkezik sérülés.)
    Az elállási jog csak fogyasztónak minősülő vásárlókra vonatkozik! (Amennyiben számlázási adatoknak céges adatokat adnak meg, abban az esetben nem minősül a vásárló fogyasztónak.) Kérem ennek figyelembevételét!

Felhasználó ezennel tudomásul veszi, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

- szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a tizennégy munkanapos elállási határidő lejárta előtt Szolgáltató a teljesítést Felhasználó beleegyezésével megkezdte;

- olyan áru értékesítése esetében, amely Felhasználó személyéhez kötött, illetve amelyet a Felhasználó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó; Tipikusan ilyen példa a konyhabútoroknál az egyedi méretre készített munkalap, mert ezeket kifejezetten az Ön által kért méretre gyártottuk, ezekre az elállási jog nem érvényesíthető.

Kérjük, ne kezdje el a bútorok összeszerelését, amíg nem olvasta el az alábbi tájékoztatónkat:

- A visszaküldött bútor nem lehet összeszerelve, illetve fontos, hogy el sem kezdték összeszerelni. A terméknek az eredeti csomagolásában kell lennie. Sem a csomagolás, sem a ragasztószalag nem sérülhet. A csomagolást lezáró ragasztószalag óvatos felvágásával kibonthatja a dobozt.

- A bútor összeszerelése előtt kérjük, figyelmesen vizsgálja meg azt: elégedett-e annak színével, minőségével, mivel nem tudjuk visszavenni azokat a bútorokat, amelyeket egyszer már összeszereltek.

- Amennyiben elégedetlen a termékkel, és még nem kezdte meg az összeszerelést, tegye vissza az elemeket a dobozba úgy, ahogyan azok megérkeztek, és zárja vissza a dobozt a ragasztószalag segítségével.

- A falra szerelhető elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért felelősséget nem vállalunk, kártérítési igény kizárva.

- Eladónak jogában áll a rendelést illetve bizonyos terméket törölni, a köv. esetekben: ha a termék már elfogyott a raktárkészletből, illetve, ha a termék árát a szállító megváltoztatta. Az eladó köteles a vásárlót erről tájékoztatni írásban vagy telefonon keresztül.

- A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási és felmondási jogát, ha a vásárolt termék lapra szerelt és a vásárló összeszerelte.

- A Fogyasztó elveszíti garanciáját, amennyiben a lapra szerelt termék sérült állapotban összeszerelésre került.


„Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:*

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:**
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:***…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Kelt: ……………………………………………………………………………………………
---------------------------------------------
* Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
** Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
*** A megfelelő jelölendő

 

  1. Adatkezelés, és egyéb rendelkezések
    Az Webáruház használata során a NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A Webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a Webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A Webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a nyirbutor@gmail.com e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. Jogvita esetére a Webáruház és a Vásárló kikötik – értékhatártól függetlenül – a Nyírbátori Járásbíróság kizárólagos illetékességét. A honlapon található információk tájékoztató jellegűek, az információk pontosságáért, teljességéért a Webáruház nem vállal felelősséget. A Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára, felelősségére használhatja, és elfogadja, hogy a Webáruház nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni, és nem vagyoni károkért. A Webáruház olyan linkeket tartalmazhat, amely más oldalakra mutatnak, ezen oldalak tartalmáért, működéséért, tevékenységéért a Webáruház nem vállal felelősséget. A Webáruház tulajdonosa, és alkalmazottai, nem vállalnak felelősséget a vis maior -ból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért (pl.: szoftverhiba, internetes hálózati hiba, kártékony programok, stb…).

  2. Panaszkezelés módja - vitarendezés lehetőségei, értékesítés utáni ügyfélszolgálat
    Panaszait az alábbi módokon nyújthatja be, és az alábbi módon kezeljük:
    A szóbeli panasz
    A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
    Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni,
    A vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát
    · személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
    · telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.
    A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl. telefonon, vagy Skype-on közölt) panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni.
    A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közölni kell.
    A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
    · a fogyasztó neve, lakcíme,
    · a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
    · a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
    · a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
    · a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
    · a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
    · telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
    Az írásbeli panasz
    Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
    Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
    A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
    A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.
    A fentiek alapján nemcsak meg kell harminc napon belül válaszolni a panaszt, hanem annak a fogyasztó részére eljuttatásáról is gondoskodni szükséges.
    Amennyiben a vállalkozás elutasítja a fogyasztó panaszát, úgy szükséges a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről tájékoztatni a panaszost.
    Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki
    címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
    Milyen panaszlehetőségeink vannak? Hova fordulhatunk, ha megkárosítanak?
    A legelső lehetőség, amivel a vásárlás helyszínén élnünk kell, hogy jegyzőkönyvet veszünk fel a problémáról.
    A Vásárlók könyve
    A Vásárlók könyve A/4-es méretű, nyomtatott füzet. Fedőlapjára nagy betűkkel van rányomtatva elnevezése, illetve a vonatkozó törvény néhány passzusa. Jól látható helyre kell kifüggeszteni, hozzá tartozó tollat is kötelező biztosítani (2005. évi CLXIV törvény /5.§ 4/). A könyvborítót a helyi jegyző lepecsételt, nemzeti színű fonallal, valamint aláírásával hitelesíti. A nyomtatvány húsz, sorszámozott, hárompéldányos oldalból áll.
    Amennyiben a vásárlónak bármilyen panasza van az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással vagy a kölcsönzött termékkel kapcsolatban, a panaszát szóban vagy a vásárlók könyvébe történő bejegyzéssel, írásban teheti meg. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.
    Ha különösen sérelmesnek tartjuk esetünket, és a kereskedő nem orvosolja a panaszt, érdemes inkább a vásárlók könyvébe történő bejegyzést választani, mert a szóbeli kérést utóbb nehezebb bizonyítani. A kitöltés után nem az első, hanem a második lapot kell kitépnünk és eltennünk.
    A vásárlók könyvét minden, a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban álló kereskedelmi, vendéglátó, fogyasztási cikkeket javító és kölcsönző tevékenységet végző helyen lennie kell (pl. üzletben, piaci elárusító helyen, étteremben, büfében, motelben, benzinkúton), ezért ne fogadjuk el, ha a kereskedő azt állítja, hogy az ő boltjában nincs.
    A vásárló által tett bejegyzést érdemben meg kell vizsgálni, és az intézkedésről a vásárlót tájékoztatni kell. A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket.
    Az a kereskedő, aki a vásárlók könyvét szabálytalanul kezeli, a fogyasztóvédelmi felügyelőség intézkedésével, és akár ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal is számolhat (a szabálysértési tényállás megnevezése: kereskedésre vonatkozó szabályok megsértése).
    A Vásárlók könyve nem csupán panaszkönyv, hanem észrevételeink, javaslataink megtételének helye is. Ezek kivizsgálására és megválaszolására ugyanúgy a fenti szabályok érvényesek, így a könyvet nyugodtan használjuk akkor is, ha nem akarunk kifogással élni.
    A fogyasztói vitarendezés egyéb fórumai
    A hatóságok nem jogosultak egyedi fogyasztói panasszal kapcsoltban eljárni, így kialakultak más panaszkezelési lehetőségek, fórumok is.
    1.Több webes oldal (pl. a Panaszfal) foglalkozik egyedi panaszokkal, ahol a leírt eseteket átböngészve, vagy a többi fórumozótól saját problémánkra is iránymutatást, megoldást találhatunk. A 2007. augusztus végén indult panaszfalas fórumra az év végéig 17 500, míg 2008. első negyed évben 23 500 hozzászólás érkezett. A fórumoldalra regisztrált felhasználók száma április elejére már meghaladta a 2 400 főt.
    2.A Fogyasztóvédő Alapítvány országosan működő, civil, közhasznú, nonprofit szervezet. 1997. évi alakulása óta foglalkozik tanácsadással és panaszközvetítéssel a megkárosítottak és a cégek között.
    Mivel az érintett hatóságok (GVH, NFH, NHH, PSZÁF stb.) nem jogosultak egyedi fogyasztói panasszal kapcsoltban eljárni, szükség van olyan állami és gazdasági szférától egyaránt független szervezetre, amely a vásárlók ügyeivel elfogulatlanul foglalkozik, mindenki számára érthetően ad tanácsot, közvetít – és ezt gyorsan teszi, nem hónapokig tartó idegőrlő procedúra által.
    Az alapítvány célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy, a fogyasztói jogvita egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, segítése. Az alapítvány nem hivatal, nem felettes szerve egy cégnek sem, eljárási jogköre sincs. Ingyenes tanácsadó és érdekközvetítő, amely szakértelme mellett a fogyasztói jogokért – jó értelemben – akár a nyilvánosság erejét is használja.
    1997-2007. között az alapítványhoz mintegy 107 ezer megkeresés érkezett, amelyekből 52 ezer panaszt közvetítettünk az érintetteknek, valamint 37 ezer esetben közvetlenül adtunk a hozzánk fordulóknak tájékoztatást jogaikról. A közelmúltban már egyre több esetben kérik ki maguk a cégek is szakmai véleményünket. A beérkező esetek közül legmagasabb a kereskedelmi és szolgáltatási ügyek száma. Számottevő még az utazási, a pénzügyi és biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok mennyisége. 2007. évben a megalapozott (valós) panaszügyek aránya kb. 64% volt. Míg a múlt évtized végén a cégek panaszokra való válaszadási hajlandósága 18-20 százalékra volt tehető, ez az arány mára meghaladja a 87 százalékot.
    · Békéltető testületek
    Magyarországon a békéltető testületek 2000. évtől kezdve kezdték meg tevékenységüket.
    Az 1997. évi fogyasztóvédelmi törvény VI. fejezete és a 211/1998. (XII.24.) Kormányrendelet rendelkezései határozták meg elsődlegesen a békéltető testületekre vonatkozó rendelkezéseket. A testületek a törvény szóhasználata alapján a területi gazdasági kamarák mellett működő, független testületek, minden megyében (megyeszékhelyen) és a fővárosban működnek.
    Az eljárás kérelemre indul és ingyenes. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó nyilatkozzon, hogy az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelte a panaszügy rendezését. A kérelmet a Békéltető Testület Elnökéhez írásban kell benyújtani. Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja. A tanács az eljárást az eljárás megindulását követő hatvan napon belül befejezi. Indokolt esetben ez a határidő legfeljebb harminc nappal meghosszabbítható.
    A békéltető testületi határozatnak nincs kötelező ereje, de egy esetleges későbbi bírósági eljárásban bizonyítékként szolgálhat.
    Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület Cím: 4400, Nyíregyháza Széchenyi utca 2. Telefon: +36-42-420-180 Fax: +36-42-420-180,E-mail: bekelteto@szabkam.hu
    A NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft.-nek a békéltető eljárásban együttműködési kötelezettsége van.
    · Jogi út
    Legutolsó esély, hogy jogosnak tartott panaszunkat megnyugtatóan rendezzük, az időigényes (és drága) jogi út.
    5. Online vitarendezési platform
    Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től elérhető a fogyasztók számára.
    A Rendelet hatálya közvetlenül kiterjed a Magyarországon székhellyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóra, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pénzügyi fogyasztói jogvita merül fel. A fogyasztó a Rendelet szerint online vitarendezési platformon keresztül online kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.
    Az Online vitarendezési platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr
    A NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft emailcíme: nyirbutor@gmail.com
    Értékesítés után bármilyen kérdésével forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeinken. (4300 Nyírbátor, Bajcsy-Zs. út 82, +36-30-3-922-143, nyirbutor@gmail.com.)
    Elektronikus úton kötött szerződésnek minősül a megrendelés, melyre a 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak az irányadóak.
    A Webáruház teljes tartalma, (szöveges információk, grafikák, szolgáltatások, stb..) szerzői jogvédelem alatt áll. Jelen szerződés, és a NYIRBUTOR.HU domain alatt található kép, és írásos anyagok kizárólag a NYIRBUTOR.HU Webáruház Kft. tulajdonát képezik. A tulajdonos írásos hozzájárulása nélkül ezek másolása, felhasználása jogi következményeket von maga után.
    A Webáruház az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosíthatja, melynek életbelépése, az új szerződés online közzétételével lép hatályba.
    Tárhelyet biztosító: SC ShopMania Net SRL Adószám: RO16451481 Cégjegyzékszám: J29/1074/24.05.2004 Mihai Bravu, 10, Ploiesti, Prahova, 100550, biz@shopmania.hu
    A Webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a NYIRBUTOR:HU Webáruház Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
    Az Általános Szerződési Feltételek utolsó módosításának ideje: 2022. Január.01.
    Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide.